FAQs

Levering

Forventet leveringstid?

Vi vil gøre vores bedste for at levere varerne hurtigst muligt. Du kan forvente en behandlingstid på 1-3 hverdage. Leveringstiden afhænger af forsendelsesmetoderne.

Forventede leveringstid for lagervarer:
Til Danmark: 2-4 arbejdsdage
Til Europa: 5-7 arbejdsdage + toldklarering
Resten af verden: 4-14 arbejdsdage + toldklarering

Levering til udlandet?

For udenlandske kunder, leverer vi til de destinationer,der er tilgængelige i dropdownlisten under checkout processen. Der opkræves forsendelsesgebyr for alle ordrer uden for Danmark til de angivne omkostninger og afhængigt af din bestillings vægt.

Bemærk at alle ordrer, der leveres uden for Danmark, kan være underkastet mulig lokal skat og told, som udelukkende gælder for køberen. Transportøren kan anmode om mulig told på leveringstidspunktet. Denne pligt og disse mulige skatter i forbindelse med levering af et produkt eller en tjeneste er pålagt dig og er dit ansvar.

Er produkt på lager?

De produkter der ikke er på lager vil blive afmærket med "udsolgt" og du har dermed ikke mulighed for at købe dem. Ønsker du at få at vide, hvornår det igen kommer på lager, kan du tjekke produkts information eller sende en mail til vores kundeservice, så vil vi undersøge det med det samme og vende tilbage til dig hurtigst muligt.

Forsendelsesomkostninger?

Forsendelsesmåder

GLS PakkeShop - 39 kr. Fri fragt over 395 kr.
PostNord Pakkeboks - 45 kr. Fri fragt over 395 kr.
GLS Hjemmelevering - 59 kr. Fri fragt over 499 kr.
PostNord Hjemmelevering - 69 kr. Ingen fri fragt
GLS Erhverv - 45 kr. Ingen fri fragt
PostNord Erhverv - 45 kr. Ingen fri fragt

 

Min Ordre

Der mangler en vare i min pakke?

Det kan være en menneskeligt pakkefejl, i så fald beklager vi rigtig mange gange. Du bedes venligst skrive en mail med dit ordrenummer til kundeservice@helshop.dk og beskrive fejlen. Vi vil undersøge sagen og rette op hurtigst muligt.

Kan jeg tilføje varer til min ordre?

Du bedes venligst enten at lave en ny ordre på hjemmesiden, skriv gerne i bemærkningsfeltet, at der er tale om en tillægsordre til det andet ordrenummer. Ellers må du også gerne skrive til kundeservice@helshop.dk, hvis din ordre ikke er behandlet, kan vi nå at annullere den, og så kan du lægge en helt ny ordre med de ekstra varer.

Er min ordre forsinket?

Vi opdaterer vores lagerstatus en gang pr døgn, men der kan forekomme tilfælde at du et kommet til at købe en vare ikke på lager eller i restordre ved vores leverandører. Hvis din ordre består af flere varer og der er varer i restordre ved vores leverandør, vil vi altid sende din ordre samlet, hvilket kan give dig ekstra ventetid. 

I særlige tilfælde kan der være lange ventetid på de manglende varer, så vil vi give dig besked på din mail med en forventet lagerdato. Er der tale om en vare du måske kan undvære, kan du sige ja til at vi sende lagervarer på din ordre, og så vil vi sørge for at sende den del af din ordre hurtigst muligt.

Vi gør opmærksom på, at vi desværre ikke kan figurere resten del af din ordre som en restordre ved os og eftersende de manglende varer. Vi beder dig derfor blot placere en ny ordre på denne vare, hvis du skulle have lyst.

 

Jeg har oplyst forkert leveringsadresse?

Hvis du er kommet til at indtaste forkert leveringsoplysninger, bedes du venligst at skrive til os hurtigst muligt. Oplys dit ordrenummer og de korrekte oplysninger i din mail. Hvis ordren ikke er afsendt endnu, kan vi nå at rette fejlen og derefter få sendt din forsendelse hurtigst muligt til dig. Hvis ordren er sendt afsted med forkert oplysninger, er vi nødt til at afvente pakken tilbage fra fragtfirma, derefter kan vi gensende med den korrekte oplysning.

Jeg har ikke fået ordrebekræftelse?

Ordrebekræftelser sendes altid til den mail du har oplyst straks efter din betaling. I sjældent tilfælde kan din ordrebekræftelser havne i dit Spams/Uønsket Post, så prøv at kigge der først. Det kan også være tilfælde at du kom til at indtaste en forkerte mailadresse ved din ordrebestilling. Ønsker du at vide, om din ordre er gået igennem vores systemet, er du velkommen til at sende en mail, hvor du oplyser dit navn, mailadresse og ordre dato. Vi vil undersøge om ordren er gået igennem og vende tilbage til dig hurtigst muligt. 

Hvis du har oprettet en konto hos os ved ordreangivelse, har du også mulighed for at logge dig ind på din Helshop Konto og tjekke din ordrehistorik.

 

Jeg vil annullere min ordre?

Du har mulighed for at "rette" eller "annullere" på alle dine ordrer som ikke er behandlet. Du kan kontakte os på kundeservice@helshop.dk. Husk at oplyse dit ordrenummer, så prøver vi at hjælpe dig hurtigst muligt.

Hvis din ordre allerede er sendt afsted, kan du stadig annullere den være at nægte at modtage pakken fra fragtfirma, eller du kan først tage i mod pakken og selv returnere den til os igen.

Husk! Send aldrig pakken retur uden at have kontaktet os først.

Jeg har ikke modtaget min pakke?

Vi sender størstedelen af vores pakker inden for 1-3 hverdage, også kan der tage nogle dage under transit hos fragtfirma. Hvis du mod forventning ikke har modtaget din pakke inden for det normale tidsramme, kan du starte med at tjekke vores Track & trace side eller ordre status på din Helshop Konto. Hvis din pakke er sendt afsted, bør du få et sporingsnummer til pakken på din mail. Du kan også kontakte kundeservice@helshop.dk. Husk altid at oplyse dit ordrenummer i din henvendelse.

Returnering

Kan jeg fortryde mit køb?

Hvis du vil fortryde dit køb efter pakken er afsendt, bedes du venligst at læse vores opdaterede Handelsbetingelser under fortrydelsesret. Hermed et uddrag: 

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. For at være berettiget til returnering, skal din vare være ubrugt og i samme stand som du har modtaget den. Det skal også være i den originale emballage. Flere typer varer er undtaget fra at blive returneret: Letfordærvelige varer som mad eller blomster kan ikke returneres. Andre ikke-returvarer, herunder gratis gaver, salgsfremmende varer, gavekort og specialfremstillede varer. Fortrydelse skal anmeldes til os ved at sende en mail til kundeservice@helshop.dk og følge vores guide for forsendelse. 

 

Hvordan returnerer jeg min pakke?

Hvis du vil fortryde dit køb, mens din pakke er på vej / under transit hos fragtfirma, kan du blot nægte at modtage pakke, så bliver den afleveret tilbage til os pr automatik.

Hvis du vil fortryde dit køb, efter du har modtaget din pakke, må du selv sende pakken retur til os. 

Husk! Send aldrig pakken retur uden at have kontaktet os først. Send gerne en mail til kundeservice@helshop.dk med dit ordrenummer.

Vi refunderer salgsprisen, når du har returneret varerne i salgbar stand. Bemærk venligst at du som kunde skal dække alle retur-, fragt- og ombytningskostnader. For mere detaljer, bedes du gennemse vores Returpolitik.

 

Jeg vil lave en reklamation?

Vi tilbyder 24 måneders reklamationsret i henhold til Købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen. Reklamationsretten er begrænset af letfordærvelige varer (fx: mad eller blomster). Reklamationsretten gælder også for brugte varer eller skaffevarer, men ikke gratis gaver, salgsfremmende varer, gavekort eller specialfremstillede varer, f.eks. varer med specielle mål eller indgraveret navn. Kunden skal reklamere inden for rimelig tid, hvilket er inden 2 måneder efter, kunden har konstateret fejlen eller manglen.

For at udøve din ret til reklamationen, bedes du kontakte os med dit ordrenummer. Efter modtagelse af din anmodning vil vi kontakte og give dig de nødvendige oplysninger for at returnere produkterne eller få refundering.

Husk! Send aldrig pakken retur uden at have kontaktet os først.

Rewards Program

Hvad er Helshop Rewards?

Helshop Rewards er navnet på vores LOYALTY POINTS program, hvor kunder kan optjene Points og derefter bruge dem til at opnå rabat ved næste køb. Programmet træder i kraft fra den 22. Maj 2018. Alle ordrer før datoen kan desværre ikke optjene Points.

Points kan bruges i "Indkøbskurv". Bemærk at når du anvender Points rabat kan du ikke kombinere dette med evt. andre rabatkupon fra Helshop.

Hvordan deltager jeg?

Det er nemt at være med! Klik blot på knappen Opret en konto for at komme i gang. Når du er registreret hos os, har du mulighed for at deltage i alle de spændende måder, vi i øjeblikket tilbyder for at optjene Points! Det koster absolut ikke noget for at være med! Tilmeldingen er 100% gratis, og det vil aldrig koste dig noget at optjene Points. 

Du kan optjene Points ved at deltage i vores innovative kampagner! Du kan bl.a. optjene på følgende muligheder:

  • Registrering (50 points)
  • Foretag et køb (1 point pr. 1 kr.)
  • Nyhedsbrev tilmelding (50 points)
  • Deling på sociale netværk (50 points, maks 2000 points / måned)
  • Produktanmeldelse (50 points, maks 2000 points / dag)

Hvad kan jeg bruge mine Points for?

Glad du spurgte! Vi vil gøre det nemt at bruge dine hårdt optjente Points. Du kan nemlig bruge Points til at opnå rabat ved dit næste køb. Blot går til "Indkøbskurv", og trykker på knappen "Anvend Points". Du kan selv bestemme hvor mange Points du vil bruge ved at redigere i tal-felt lige foran knappen.  Efter du har trykt på knappen, kan du se det nye beløb efter rabat. 

Du skal være opmærksom på at Points rabat kun kan bruges på en ordre med samlet beløb over 50 kr. Og du kan maks betale 80% af dit ordrebeløb med Points.

 

Hvor tjekke jeg min Points saldo?

Din up-to-date Helshop Points saldo vises altid på din kundekonto. Du skal blot logge dig ind på din kundekonto og finde Rewards Program faneblad i menu til venstre.

 

Hvor længe vil det tage for Points at komme ind på min konto?

Du vil straks modtage Points på din konto, når du har fuldført en mission.

Når du optjener Points ved at anmelde et produkt, vil Points først komme ind på din konto når din anmeldelse godkendes af os.

Når du optjener Points ved at foretage et køb, vil Points først komme ind på din konto når din ordre godkendes af os.

Vil mine Points udløbe?

Helshop Points udløber 365 dage efter de er optjent, hvis du ikke har nået at bruge dem inden. 

Vær derfor opmærksom på at bruge alle de point, som du optjener. Vi sender dig en mail om pointudløb 3 måneder før pointene reelt udløber. Vil du have hjælp til at huske at bruge dine point, inden de udløber, kan du med fordel tjekke din kundekonto regelmæssigt.

Når du bruger dine point, indløser systemet altid de ældste point først.

 

Hvorfor bliver jeg trukket i Points ved retur?